16 Aralık 2008 Salı

Sabah 05.50 diyalogları






Kuzu artık iyice dillendi, son bir ayda konuşması tahmin edemeyeceğimiz kadar gelişti.
11 gün evde bayram tatili diye yatınca kuzu 2 yıllık hayatında annesini görmediği kadar gördü, her saat birlikteydik. Son 3 gece benim artık eve yerleştiğimden emin olarak gece uyanmamıştı.
Evdeyken sabahları 07.30-08.00 gibi kalktı, yatağa gelmek için babasına seslendi, araya kuruldu ve sohbete başladı. Hep aynı diyaloglar yaşandı.
i- Aydede sakkandı
b- Evet annecim, güneş geldi, sabah olunca aydede saklandı
i- (omuzlarını kaldırarak, dudak büzük) bulamam
b- bulamayız tabii annecim
i- ağaç gitti (seyrettiği teletubies cd'sinden)
i- yappak döküüdü
i- gemi geedi
i- fiskie saaki sööledi lala

Sonra yataktan kalkıp önce Deida'ya sonra anneanneye "günaadin" dedik, "kaavatı" hazırladık.
Çayları o koydu çaydanlığa, yumurtaları çırptı, sosikleri kesme tahtasından kızartma tavasına koydu, bayağı yardım etti bana.
Bu arada köpüşümüz çişe kakaya çıktı, biz BBC'de çocuk programları seyrettik.
Yürüyüş yaptık, yeni aldığımız legolarla oynadık, uyuduk, yemek yedik, laptopta Sindenda (Cindrella)- Vini-Kagi (Winnie-Tigger), Mogli-Taazan (Orman Çocuğu) seyrettik yüzlerce kez. Akşamları da en favorimiz TRT'deki "Gece Bahçesi" , nedense onlara "Tominik" diyor. Daha jenerik başlarken sevinç ve hayretle yüzüme bakıp "Ah, Tominikkkkkk" diyor, ordaki minik aileden ve trenden hafiften korkuyor ve onlar çıkınca kucağıma tırmanıyor. Arada bana sarılıp "oyyy, oyy özzledim" diyor:)P
Potuk'u aynı benim sevdiğim gibi "güze oolum, akıllı oolum" diye seviyor ve ben tam ikisinin haline gülerken hoop Potuş'un saçını çekiyor.
Ama dün işe gelince düzen bozuldu, anne gene gidince bu sabah 05.50'de kalktı ve konuşmaya karar verdi.
"Anne, kaavatı yaptım, oturdum, sohbet ettim, işedim, işedim"
NASIL YANİ???
"İşedim demeyi biliyorsun ama tuvalete neden çişini yapmıyorsun?" dedim
"Yapmak lazım" dedi
"Evet ya, yapmak lazım" dedim, mızırdandı istemedi.
Bu yaza inşallah tuvalet işini hallederiz.

Hiç yorum yok: