1 Aralık 2008 Pazartesi

İdil büyüdü MÜ desem?

Cuma akşamı dayıcı ve Zeya (Zekoş'umuz) bize çaya geldiler. Deida pizza yapmış ama anneanne dayıcıya "evde yemek yok, pizza var kendimize kadar" demiş! Ayıp walla, neyse onlar annemi tanıdıkları için durumu espri kabul ettik. Gece baba onlarla beraber Deida'yı da anneannenin evine bıraktı. Haftaya anneanneye taşınacağımız için Deida ve Esma temizlik yaptılar haftasonu.
Cuma gecesi çok fazla "dandini" yaptık, zorla uyudu, gece 2 kez kalktı. Sabah 06.30'da babası giderken kalktı, altını değiştirdim, mama,su, ııh, uyumadı, konuşuyor, yakama yapışıyor, dandini-dandini. Yatağa yanıma aldım, oturuyor, "Potuk" diyor, "Potuk arkamda" diyorum, "arkamda" diyor, "tabii ya" diyorum, başını sallıyor, saçları gözünde "tabii" diyor. Allah'ım gülersem hiç uyumayacak. Zorla uyuyor saat 08.10'da , bu sefer anneanne kalkıyor 08.45'te ve gidip TRT4'te Bedia Akartürk konseri'ni son ses dinlemeye karar veriyor. Ben kısmaya giderken İdil kalkıyor, artık yatmıyor. Anneanne "e, canım saat 9 oldu, kalkın yani ne var" diyor.
Cumartesi günlerimiz vardı ve sıra Saadet teyzedeydi. En son günlerde Tuna 52 günlüktü ve ben İdil'in peşinde koşmaktan ve onu uykusu olduğu halde uyutamayıp huysuzluklarına katlanmaktan bitap düşüyordum. Ancak bu günümüzde Tuna 5 aylık topaç gibi sakin bir bebek - evdeki tek ERKEK- İdil ise kendi kafasına göre evde gezen ama karıştırmayan, Tuna ile oynayan, beni rahat bırakan ve yemeğimi yememe izin veren bir görüntüdeydi. Fincanları ile oynadı, Tuna'yı sevdi vs. Dönüşte teyzemiz bizi eve kadar bıraktı. Yolda kaldırımlarda elini tutturmadı, koştu, ağaçları sevdi, yaprakları öptü. Akşam "dandini" istedi durdu. Gece 2 kez uyandı, sabah 8'de kalktı. Gene aramızda yattı ama uyumadı, BBC'yi açıp çocuk programlarını seyrettirdim, kahvaltıyı hazırladık, kaka yaptı, tekrar altını değiştik, babayı 09.30'da kaldırdık, baba Potuk'u tuvalete götürdü, geldi kahvaltı ettik. Kahve yaptık, içtik, alışverişe gittik. İdil otoparkta koştu, babasına cilveler yaptı. Alışverişte onu da unutmadım, min yemek seti vardı plastik geçen haftadan gözüme kestirdiğim, onu aldım. Oynamak için çıldırdı, "bana yemek yapacak mısın" dedim, "hayiy" dedi
En azından dürüst yani. Dönüşte anneanne nicedir balık istediği için balıkçıya uğradık. Her zaman dolu kedi vardı ve şansımıza bir tanesi kendini çok sevdirdi. Önce İdil bacaklarıma sarıldı ama ben eğilip kediyi sevince o da sevmek istedi. Yavaş yavaş sevmesi gerektiğini, yoksa kedinin korkacağını anlattım,kedinin kafasını kendince yavaş sevdi, çok mutlu oldu, kediye bye bye dedik ve eve geldik, baba poşetleri yerleştirdi, ben İdil'i uyuttum, baba uyudu, biz anneanne ile oturduk, İdil uyandı, baba balık pişirdi, ben yardım ettim. Akşam baba gidip Deida'yı anneanneden aldı ve biz İdil'le Deida'nın yatağında koyun koyuna uyumak zorunda kaldık. 2 akşamdır mamaları içiyor, "dandini" istiyor ama kucaktan inmek istemiyor. Bende sarılıp uyuyorum onunla, sonra dalınca yatağına koyuyorum. Bu aralar çok fazla yeni kelimemiz var
Pantanon - Pantalon
Ebise - Elbise
Akapa- Ayakkabı
Çababa - Çorap
Hayiy - Hayır
Tamam
Taş
Çoba- Çorba
Mapapa - Yumurta
Papama - Domates
Çay
Makaka - Makarna
Favuk - Tavuk
Balık
Hava - Hala
Kaave - Kahve
Lala - Teletubies'teki
Dipsy - Teletubies'teki
soğudu
Otu - otur
çıkaa - çıkart

Geceki diyaloglar ise
i-İdil
b-ben

i-Sicak (mama için)
b-hayır değil
i- soğudu
b- evet annecim soğudu
i-çıkaa (çorap için)
b- çıkarılmaz aşkım
i-soğuk
b-evet annecim hava soğuk
i-anne?
b-efendim aşkım
i- kak (kalkmak istiyor)
b-kalkılmaaaz, şimdi uyku saati
i-saati
b-evet uyku saati
i-bebek?
b-hangi bebek
i-evif
b-elif uyuyor annecim
i-babaanne?
b-Babaannende uyuyor
i-Adana
b-Adana'daki herrrkess uyuyor
i-teyze?
b-teyzende uyuyor
i-dayıcı?
b-dayıcında uyuyor
i-anneanne?
b-ohhooo, anneanne kaçıncı uykusunda
i-zeya?
b-Zehra'da uyuyor
i-Baba?
b-babanda uyuyor
i-Potuk?
b-Potuk'ta uyuyor
i-Baa?
b-Balamory'dekiler çoktaaan uyudu
i-eee?
b-Everybody'dekilerde uyudu
i-Pipin?
b-Pipin'de uyudu annecim, hadi sende yat uyu.
Bazen bu listeye
Nigün (Nilgün), Ece, Gencay,Tuna,kediler, favuk (tavuklar) vs ekleniyorda ekleniyor


İnek-domuz-at-kedi-köpek-karga-kuş-kurbağa seslerini çıkartıyor. 22 ayında 87 cm ve 15 kg.

Hiç yorum yok: