1 Aralık 2008 Pazartesi

Mamma Mia

En nihayet o kadar istediğim filmi seyredebildim dün akşam. Tabii gece 2 saatte bir kalkarak erken uyumasının iyiliğini telafi eden İdil sayesinde çok uykusuzum o ayrı..

Beklediğimden de güzeldi, zaten ABBA'yı çok severdim, Merly Streep, Pierce Brosnan, harika yaz görüntüleri, deniz, Colin Firth, e, daha ne olsun?

Adamların hepsininde mi sesi güzel kardeşim, yada şarkılara uymuş, yada eğitimli sesler ne okursa güzel mi oluyor bilmem ama herkes kendi sesiyle söylemiş, müzikler şahane.

Tek üzüntü o canım Mr.Darcy (Aşk ve Gurur) rolüyle kadın kısmını kendine bağlayan o canım Colin Firth'in finalde eşcinselliğini keşfetmesiydi. Ayrıca o kadar entellektüel bir adamın böyle bir müzikalde şarkı söylemesi bence büyük bir riskmiş. Ama iyi ki yapmış. Çok tatlıydı.

Pierce Brosnan'ı Bond olarak çok sevmezdim, yakışıklıydı ama kardeşim adam yaşlandıkça karizma tavan yapmış, eh bir de şarkı söylüyor, güzelde söylüyor, yemede yanında yat yani..

Merly Streep zaten mükemmeldi, diğer yan oyuncularda öyle. Halen yüzümde gülücükler inmiyor, böyle kasvetli bir kış gününde ABBA'nın sıcacık müzikleriyle devam etmek ne güzel. Film süresince de şunu merak ettim, hani bu ABBA öldür Allah bir daha biraraya gelmiyor ya, böyle güzel bir filmi izlerler mi acaba? İzledilerse o yaptıkları şarkıların belli yaş kesimindeki tüm insanları nasıl etkilediklerinin farkındalarmıdır?

Bizim şirkette ise geçen sene sevgili (??!!) md'mizin doğum günü kutlamasında bu mevzu açıldı. İkimiz aynı yaştayız sayılır yani ben ondan 1 yaş büyüğüm. Departmanda diğer çalışan arkadaşlar 25 yaşında iki çıtır kızımız, 31 yaşında evli bir bayan ve 30'lu yaşlarda bir bey.

Sadece md ve ben ABBA'yı biliyormuşuz! Bunu duyunca şok olduk, ısrarla çıtırlara soruyoruz, "hakikaten ABBA'yı bilmiyormusunuz? Nasıl yani? Hiç mi şarkılarını duymadınız? Muhakkak duymuşsunuzdur hatırlamıyorsunuzdur" falan derken kızcağızlardan biri sordu "Ne zaman bu müzikler yapılmış?" diye "70-80'ler" deyince , "Eh, ben o zaman daha doğmamıştım ki!" demişti ve yaşlılığımızı bir kez daha anlamıştık. Bizim için bir dönemi, sevgileri, aşkları,okul kırmaları temsil eden şarkıları yanımızdaki insan duymamıştı bile...

Hiç yorum yok: