1 Aralık 2008 Pazartesi

Potuk'lu anılar

HAVHAV.com'dan


Beni hayata bağlayan Potuk

Sizlerle öykümüzü paylaşmak istedik. Oğlum Potuk ve benim öykümüz... Ben 30 yaşıma kadar hayvanlardan çok korkardım. Arkadaşlarımın eğer köpeği varsa ben gidince köpeği kapamalarını isterdim. Ta ki eşimin arkadaşları ile tanışana kadar. Onların çok cazgır ve ısırgan bir köpeği vardı, ama arkadaşım ben onlardayken köpeğini kapamazdı. Biz de seviyeli bir ilişki yaşadık bu cazgır köpekle. Ne o bana yaklaştı, ne de ben ona. Bu durum 2 sene sürdü. Daha sonra cazgırcık kanser oldu. Çok üzüldüm ve onu sevmek istedim. O da bana yanaştı ve onu sevmeme izin verdi. 1 yıl sonra, ölene kadar beni her gördüğünde kucağıma yatar kendini sevdirirdi. O öldüğünde çok ağladım. Halen de Kontes'in -adı buydu- bana hayvanları sevdirmek için yaratıldığına inanırım ve ben geldiğimde onu kapatmayan sahibine her seferinde teşekkür ederim. Daha sonraki yıllarda başımdan çok kötü olaylar geçti. Yeni evliydim işten çıkarıldım, 4 ay sonra kanser olduğum haberini aldım. Ameliyat oldum, kemoterapi ve radyoterapi tedavileri gördüm. Yıkılmış ve umutsuz bir haldeyken arkadaşlarımdan biri bir veteriner ile tanıştı ve evlenmeye karar verdi. Onlar oturup düşünmüşler ve bana moral olsun, beni hayata bağlasın diye bana bir köpek armağan etmeye karar vermişler. Bunu söylediklerinde çok sevindim. Veteriner arkadaşımın bir hastasının cocker köpeğinin yavruları olacaktı ve bana birini verecekti. Ancak daha sonra oğlu başkasına söz verdiği için yavruyu bana vermediler. Çok üzüldüm, ama elden bir şey gelmiyordu. Bir hafta sonra verdikleri kişiler köpeğe bakamadıkları için veterinere geri getirmişler. Arkadaşımda telefon açtı ve "yere gazete ser, beni bekle" dedi. Çok çok mutlu oldum. Oğluşum bana geldiğinde 2 aylıktı ve çok çok çok güzel bir yavruydu. O kadar küçüktü ki, geceleri rüyasında annesini görür ve meme emme sesi çıkarırdı.

Oğlum hüzünlü evimize neşe getirdi. Onu öpüp koklayıp kucağımızdan indirmedik. Aşılarını yaptırdık, kuru mamalarla besledik. Bakımına çok itina gösterdim. Yürüyüşlere çıkardım. Ancak 6 aylıkken oğluşum hastalandı. Sürekli kustu ve ishal oldu. Gece veterinerimizi aradık, o da bize sabaha kadar düzelmezse alıp getirmemizi söyledi. Sabah gittiğimde oğluşumun çok öldürücü bir hastalık olan kanlı ishale yakalandığını öğrendim. Dünyam karardı. Tedavisi çok pahalıydı, ama ablamdan borç alıp tedaviye başladım. 20 gün her sabah taksiyle veterinere gittik. Sabaha ve akşam 2 serum, çeşitli iğneler ve antikorlar veriliyordu oğluma. O küçük güzel yaratık mahzun mahzun yatıyordu. Veteriner sabah bırakıp akşam almamı boşuna beklememi söyledi, ama ben oğlumu yalnız bırakmadım. Hep patilerini tutup onunla konuştum. Beni bırakmamasını, onu çok sevdiğimi, daha önümüzde paylaşacağımız uzun yıllar olduğunu söyledim. 20 gün içinde iyileşme belirtisi göstermedi. Sabah veterineri hekimimizle beraber açıyor ve akşama kadar oğlum kucağımda serumlarını yapıyorduk. Çok şükür oğlum sevgi ve iyi bakım sayesinde iyileşti. Potuk şu an 2.5 yaşında ve çok sağlıklı. Evimin gülü oğlum, ben ağlarsam benimle oturup ağlar. Sonra gelip suratımı yalar ve üzülmememi sağlar. Hasta olursam yanımdan ayrılmaz. Şu an sağlığım çok iyi ve bu Potuk'un sayesinde oldu. Çünkü o beni hayata bağladı, kötü şeyler düşünmemi engelledi, bana hep umut ve huzur verdi. Oğlumun yumuşacık tüylerini okşayınca hiçbir sıkıntım kalmıyor. O bizim nazlı kuzumuz. Şimdi çalıştığım için bütün gün evde yalnız. Akşam eve gelince bize gösterdiği sevgiyi görmeniz gerek. Hafta sonları ve akşamları sahilde uzun yürüyüşler yapıyoruz. Akşamları bizim yatağımızda yatar ve bizi iterek kendine yer açar. Sırt üstü yatarsa horlar, banyo yapmayı sevmez, ama onu her hafta yıkarım ve bornozu ile iyice kurularım. Ayrıca banyosu bitince fön makinesiyle kurtulmayı da sever bebeğim. Yazın tıraş ettiririm ki rahat etsin oğlum. Şimdi tek sıkıntımız oğluşuma bir gelin bulmak.

Herkese tavsiyem lütfen hayvanları sevin ve mutsuzsanız bir hayvan sahibi olun. İnanın dünyanın en güzel şeyiymiş. Ama bunları yapmadan önce karşılaşacağınız zorlukları da öğrenin. Kışın buz gibi havalarda tuvalet için dışarı çıkmak, yağmurlu havalarda eve gelip köpeği kurutmak için sabah 15 dakika erken kalkmak. Aşıları için aksatmadan veterinere gitmek. Kuru mamasını yapısına uygun almak için dolaşıp durmak. Dışarıda gözünü dört açarak zararlı şeyleri yememesi, arabaların önüne atlamaması için azami dikkat sarf etmek. Yorganınızın üstünde kurşun gibi yatan varlığı uyandırmadan yorgana sahip çıkıp kendinize yatakta kıvrılacak yer bulmak. Her gün eve belli saatlerde gelip ihtiyaçlarını karşılamak. İşten yorgun argın geldiğinizde o bütün gün evde yatıp uyuduğu için tam enerji ile top oynamak zorunda kalmak. Oynamazsanız havlar :)) Tatile onu da götürmek ve benim başıma geldiği gibi bazen yazlık evin sahibi tarafından istenmemek ve ertesi günü eve geri dönmek. Ama oğlum her şeye değer. Allah'tan onunla uzun yıllar, sağlıkla yaşamak istiyorum.Ayşen ÇifciSizin Yazılarınız sayfasında yayınlanmasını istediğiniz yazılarınızı editor@havhav.com adresine gönderebilirsiniz.
13.05.2004


İlgili Başlıklar
Ayşen Çifçi'nin köpeği Potuk
Yorum Yaz

Yorumlar (15 adet)

Yazan: nedo
Tarih: 17 Ağustos 2004
Saat: 10:16
kıyamam...aynı şey şu an benim başımda,2.5 aylık tarçınımız oda potuk gibi cocker ve parazit dökerken kanlı ishal oldu.nolur herkes dua etsin oda potuk gibi iyileşsin

Yazan: diesel222
Tarih: 23 Mayıs 2004
Saat: 15:49
benimde bir cooker im var ve daha 2 aylık onu çoook seviyorum size hayatta başarılar dilerim

Yazan: potuk
Tarih: 21 Mayıs 2004
Saat: 08:52
tekrar aynı şeyleri yaşamayız inşallah.potuk kısmı hariç.ikinizide çooooooooooooook seviyorum.

Yazan: potuk
Tarih: 20 Mayıs 2004
Saat: 08:40
ceyhanda internete bağlanan varmıdır acaba?öpüyorum

Yazan: taryn
Tarih: 19 Mayıs 2004
Saat: 18:37
size nice "Potuklu" yıllar dilerim. umarım hiç ayrılmazsınız

Yazan: witch76
Tarih: 18 Mayıs 2004
Saat: 12:56
Tanrı onları bizsiz bizleri onlarsız bırakmasın ben onlar için aşk diyorum başkada bişey demiyorum .:))

Yazan: leonberger
Tarih: 17 Mayıs 2004
Saat: 19:25
:)

Yazan: pnr_bsrn
Tarih: 17 Mayıs 2004
Saat: 01:28
yazdıklarınızı okuyunca gecen yaz köpüğün atlattıgı akcıger enfeksıyonu geldı aklıma hala arada bır öksürür ama allaha şükür benı bırakmadı tabı bende onu. yazdıklarınızı yaşayan anlar.umarım hep bırlıkte sağlıklı yaşarsınız gecte olsa dunyanın en buyuk sevgısıyle karsılaştıgınıza sevındım umarım herkes bu ınanılmaz varlıklarla bır arada olmanın tadını keşfeder

Yazan: ozgul
Tarih: 16 Mayıs 2004
Saat: 20:15
Birlikte uzun ve saglikli yasayin , mutlulugunuz hic eksik olmasin ve lutfen Potugu benim icin coook opun :))))

Yazan: casperk
Tarih: 14 Mayıs 2004
Saat: 13:15
Size oğlunuzla birlikte nice uzun,sağlıklı,mutlu bir ömür diliyorum.Anlattıklarınızın çoğunu bende oğlum Casper ile yaşıyorum.Ancak siz yine de şanslısınız benim yorganın üstünde kocaman bir Golden yatıyor ve iyice gevşediğnde size yatacak yer kalmıyor.Casper ve benden ,oğlunuzla size çok sevgiler.

Yazan: Serenity
Tarih: 14 Mayıs 2004
Saat: 12:04
Köpeğinize ve size uzun bir ömür boyu mutluluklar... umarım çok kişiye örnek olur yazınız.

Yazan: plak
Tarih: 13 Mayıs 2004
Saat: 21:50
Size hayran oldum. Oğlunuz ve tüm sevdiklerinizle beraber uzun ve mutlu bir yaşam diliyorum..

Yazan: ikurter
Tarih: 13 Mayıs 2004
Saat: 10:50
Gözyaşlarımı tutamıyorum...... Ben de yaşadım........

Yazan: avdhoof
Tarih: 13 Mayıs 2004
Saat: 10:36
Her ikinize de büyük geçmi$ olsun.Uzun , saglikli ve hayat dolu ömürler diliyorum.Birbirinize iyi bakacaginiza eminim.Sevgiler.

Hiç yorum yok: