1 Aralık 2008 Pazartesi

İdil'in gece uyku problemleri

Offfff offffff. Efendim bizim zilli hatun doğduğundan beri uykuyu sevmiyor, zor uyuyor, uyuyana kadar göbeğimizi çatlatıyor.

10 aydır bilfiil geceleri ben zavallısı uyuttuğum için ve derviş babası hiçççç bir şekilde duruma yardımcı olmadığı için artık OYNATMAYA AZ KALDIIII durumundayım.

Okuduk-araştırdık gece uykuları düzelmesi için bir rutin oluşturmak gerekiyormuş. Oluşturduk ama işe yaradı mı? HAYIR..

Genelde annemden gelirken araba koltuğuna oturur oturmaz karnı tok bile olsa mama istiyor. Onu içerken uyukluyor. Gelir gelmez yatağına koyuyorum, eğer uyanıksa önce dönence çalıştırılıyor, hop dönüyor, "abahaaaahhhaa" diye bağırıyor. Dönence biter bitmez Kazım Koyuncu şarkıları çalınıyor, o arada bazen mama bazen su içiyor. Uyur gibi oluyor, kalkıyorum. Yarım saat sonra bazen 10 dakika sonra ağlıyor, yanına gidip su-mama devam ediyorum. Bu arada dönüyor dönüyor dönüyor, onun aldığı şekle göre binbir şekle girerek mama-suya devam ediyorum. Ağzından çıkarsa sinirleniyor. Uyur gibi oluyor ben biraz bekliyorum, hop dönüyor ağlıyor. Bazen mama-suya devam ederken susuyor, bazen de bas bas bağırarak ağlıyor, kucağıma alıyorum, gözler DINKK açılıyor. Sanki uyuklayan başkasıydı. Agu-gagular felan. Alıp içeri götürüyorum, salonda oynuyoruz, balkona çıkıyoruz, babasının kucağında bazen oturuyor. Böyle odası-salon arası 5-10 kez git gel yapıyoruz sonra sızıyor.

Dün akşam aynı böyle rutine başladık. Çok uykusu var belli gözlerini ovuşturup duruyor diye kucağıma almadım. Yatağın yanında oturuyorum. Ben onu kucağıma almadım diye daha fazla bağırmaya başladı. Kucağıma aldım, salladım. Durmak istemedi kucakta, yatağa yatırdım. Ağlamaktan katıldı. Artık sinirlerim harap olmuş haldeydi, içeri götürüp babasına verdim, daha fena ağlamaya başladı. Gittim mutfak camını açıp sigara içtim, o arada mütemadiyen ağlıyor bizim kız.

Tabii babası sadece kucağında hoplattığı için, oynatmadığı, konuşmadığı için susmuyor ağlıyor. Böyle sürekli odası-salon derken 08.45'te başlayan uyku uyuma çabası 22.45'te bitti bu aradaki 2 saatte sürekli ağladı. Oyuncaklarıyla oynatmak istedim oynamadı, kucakta oturtalım dedik oturmadı.

Bu arada ben sinirimi bir yerden çıkarmak için kendi göğsüme hızlıca 2-3 kez vurdum. Vay bakalım babası bu sefer " senin sinirinimi çekicez. Aczimendiler gibi kendine ne vuruyorsun" demez mi????

Hey Allahım 10 aydır yoruldum bu uyutma çabalarından. Bende babası gibi eve gelince duş alayım, tv seyredeyim, kafamı dinliyeyim istiyorum ama bu tempo nedeniyle su içip tuvalete bile gidemiyorum ki!!

Bizde babasıyla biraz birbirimize yüksek sesle konuştuk. Sonra karşılıklı özür diledik. Konu kapandı ama ben kırıldım. Yani bir gece de babası uyutsa da biz dinlensek nasıl olur acaba? Bir akşamda ben ayağımı uzatıp tv seyretsem nasıl olur acaba?

Bu akşam İdil'i babası uyutacak. Maceraları en kısa sürede yazarım..

Hiç yorum yok: