25 Temmuz 2012 Çarşamba

HIRRRRRRRRRR!!!!!!

Kızgınım, canım sıkkın vs vs... Anneliğin sabır denemelerinden birini daha yaşıyorum...
İştahsız bir kızım var ama bu gerçeklikle yaşamak bazen insanı delirtme noktasına geliyor...

Beni anlamanız için bir kaç küçük örnek vereyim.

1- normal boy bir yumurta kaç ısırıkta yenir?
Cevap 29! Evet, evet deve kuşu yumurtası değil, normal tavuk yumurtası! Tavuk bile yumurtayı çıkarırken bu kadar zorlanmıyordur eminim!

2- 3 normal boy köfte kaç dakikada yenir?
Cevap 95 dakika!

3- Normal bir lokma kaç dakika çiğnenir?
Cevap 5 ila 11 dakika arası!

Bugüne dek neler denemedim ki?
Kitaplar, internet karıştırıldı. Uzman guzman görüşleri okundu.

Ki bu şahıs 1 yaşına kadar kase kase yoğurt yerdi, bebeklikten itibaren her ama her yemek yedirildi, çorba diye delirirdi ve 8 ay sırf çorba içmişliği vardı. Peki şimdi nerdeyse 6 yaşında olacak bu hanımdudu ne yemekte?
Makarna
Köfte
Patates Kızartması
Mantı (yoğurtsuz makarna olarak)
Fırında tavuk

Bunun dışında tehditle, yalvarmayla, rahat bırakmakla, aç bırakmakla hiç ama hiç bir yere varamadım!!
Önce bıraktım istediği kadar uzun sürede yesin. Biz kahvaltımızı ediyoruz, ben odaları topluyorum, yatakları topluyorum, mutfağı topluyorum, masayı kaldırıyorum, bulaşıklar yerleşiyor bu hatun haaaalaa 1. dilim ekmekle.
2,5 saati aşan öğünler oldu. Bu arada ben "ille tabak bitecek" diye diretmiyorum. Ama 2,5 saatte en az 2 kez çişi, 1 kez kakası, 6 kez sarılma isteği, oyuncaklarla oynamak, tv seyretmek, 18 kez masadan kalkmak (ekmek düştü, su bitti, tv kanalı değiştiricem bahaneleriyle) sığıyor.

TV ile yedirdim, işe yaramadı.
Bilgisayar ile yedirdim, işe yaramadı.
Çünkü robot gibi oraya bakıyor, çiğnemiyor, yutmuyor, ağzında 1 mini minnacık lokma kalmadan öldür Allah ağzını açmıyor. Yani ağzına tıkamıyorsunuz.

Daha sofra kurulmadan pazarlığa başlıyor.
"Şunu yerim, bunu yemem"
"Yemekte ne var?"
"Kaç lokma yemem gerek?"
 "Şu kadar yerim, bu kadar kalır"


Sonra deney yapalım dedim.
Konuşmadan kaç dakikada 1 dilim yenir?
Konuşarak kaç dakikada 1 dilim yenir?
Yok efendim TV izleyerek kaç dakikada kaç lokma yenir?
Maksat yemek yemeği çekici hale belki getirebilirim.

Bu arada sadece o ne sevdiyse o pişti. Yani zorla sevmediği bir yemek yedirilmedi.

Uzman guzmanlar saatle verin dedi.
20-25 dakika kavramı çıkardım. Saat şuna kadar ne yediysen yedin, yemediğini kaldırıcağım dedim.
Bu sefer daha ilk lokmada "doydum" dedi.
Bunu 1 hafta denedim ve aynı şey oldu.
Yani zırrr aç kardeşim ama haaaalaaaa yemek yemiyor!!!

Misal bugün sabah 10.00'da kahvaltıya oturduk. Bir dilim sürme peynirli ekmek ve 5 tane zeytin yedi. Doydum dedi. Daha 10 dakika bile olmamıştı.
Sinirim tepeme çıktı ve aç olduğunu bildiğim için
"Akşama kadar yemek vermiyeceğim sana"
Bu sefer ağlamalar
"Ben açım" demeler
Sofrayı kaldırdım.
Saat 15.00 oldu, anneanne başladı
"Ne yiyecek bu çocuk" demeye
" Ne hayin annesin, çocuğa yemek ver" demeye
Soruyorum
"Kızım aç mısın?"
"Hayır"
Bekledim
Saat 16.00 oldu,
"Acıktın mı" dedim,
"Dur bir düşüneyim... Hııımmm evet acıktım" dedi.
Makarna yaptım.
Kaç kaşık yedi dersiniz? 3!!!
Sonra da
"Doydum" dedi!!!

Yok arkadaş yoookkk!!! Delirmek işten değil!! 

9 yorum:

annesiningülü dedi ki...

Yağmur'u mu? anlattın :)
bizde o bir dilim ekmek bile bitmiyor daha ne deyim, sen anla ;)

Unknown dedi ki...

biliyorum çok zor yaşamayan bilmez ama bilir misin ki annemin ağzına tıka tıka yedirmeleri sonucunda ki elinde kase asansör inip çıktıklarını biliyorum bir aşağı bir yukarı...
önünden kaçırıyorum yemekleri annemi sıkı tembih ediyorum aman yedirme öğün dışı birşey ekmek kahvaltı harici asla diye...
heyhatttt ...
kolay gelsin sana canım benim...

AdanınAnnesi dedi ki...

Zor durum gerçekten, benm kızım henz 1,5 yaşında olmasına rağmen uzun zaman yemiyor. Okuduğum kadarıyla zorlamamk, yemek teklif etmemek en güzeli. Bir doktora danışsanız?

aysencifci dedi ki...

Ahh Bahar'cım ahh. Bizi bizim gibi iştasız çocuk anneleri anlar:)D Sabır versin Allah'ım bize.
Funda'm biliyor musun bende aynı böyleymişim ve ortaokuldan sonra hep kilo problemi yaşıyorum. Ama bu ne zaman bitecek onu merak ediyorum. Sağol:)D
Ada'nın annesi hoşgeldiniz. Doktora danıştık tabii ama doktor sizin çocuğunuzu sizin kadar tanımıyor. 1 yaşından sonra "aç bırakın" dendi, 2 gün sadece yarım yumurta ile yaşadı yine de açım demedi, iştahla yemedi.. Zorlama zaten asla yapmadım, sevdiklerini yedirdim, çeşitli metodlar denedim ve bunları sadece benim gibi iştahsız çocuk annelerine belki bir yardım olur, yanlız olmadıklarını, hatanın kendilerinde olmadığını anlarlar diye yazdım. Çünkü karşıdaki insan iştahsız bir çocuğu yoksa bizi anlamıyor ve "suç annede" diyor, içinden ve dışından. O zaman deliriyorum.

AdanınAnnesi dedi ki...

Haklısınız. Doktor çocuğu annesi kaadr tanımaz

Yazarak çok ta iyi yapmışsınız. Böyle böyle bilgi ve fikir ediniyoruz.

Asortik Krep dedi ki...

Ben bu problemi kendi oğlumda yaşadım ve nasıl aştım..?

1-Bir kere takıntı olmaktan çıkardım.İlk başlarda sakin ve sabırlı olarak bir bekleme süremiz var çünkü.
2-Sevdiği şeyleri -büskivi,gofret,gözleme her neyse-devamlı yemesine-yemek öncesi,sonrası,zamanlı,zamansız- izin verip midesini genişlettim :)) Midesi genişleyince yemek yeme isteği de arttı.
Umarım değişir,denemekte fayda var.

aysencifci dedi ki...

Asortik çok teşekkürler yardımın için. Senin gibi tecrübeli, bu durumu bire bir yaşamış birinin öğütleri, düşünceleri benim için hem çok önemli hem de çok değerli. Deniycem hemen. Tekrar teşekkürler:)D

keyf_i sibel dedi ki...

doruk 2 dicem ama idil ablamız sayılır.her sabah ben acıktım diye uyanıyor yediği ya bir salatalık, yada muz.akşama kadar yemek zamanı deme acıktım demez.akşamda tv karşısında ekmek doğranmış yarım kase çorba.annem inanmıyordu o bile bu çocuk 2 öğünle nasıl büyücek diyor.zaten 3 yaşa 13.5 kilo giriyoruz.herşeyi denedim.tv karşısında yemek yedirmenin yalnış olduğunu bile bile bu çözüme kaldım.allah yardımcımız olsun..

aysencifci dedi ki...

Keyf_i sibel.... o kadar iyi anlıyorum ki sizi.. Hakikaten Allah tüm iştahsız çocuk annelerine yardımcı olsun.