27 Ağustos 2010 Cuma

Modern soyguncular-özel hastaneler

Devlet hastanesiyle olan mükemmel ötesi diyaloglarımdan dolayı parama geçer sözüm diyerek mümkünse yani param varsa özel hastaneleri tercih ediyorum.
Bugüne dek memnun kaldığım bize de yakın olan -nerdeyse ailenin 4-5 yıldır tüm ameliyatlarını yapan- bir hastane var. Ancak bu hastanenin endokronoloji doktorunu sevmedim biraz paragöz.
Sonra tiroid takiplerinde bana nispeten yakın-fiyatı da nispeten uygun bir yere gittim. Tek yaptığı ayda 1- hapı 1 al-1.5 al -demek oldu. En nihayet Derviş'in arkadaşı komşumuzun annesi olan bu doktora gittiğimde bana tedavimin eksik yapıldığını vs vs birşeyler söyledi. Tekrar tahliller istedi, en önemlisi de yine ilacı kesip tarama testi istedi. Bu testi SADECE nükleer tıp bölümü olan yerler yaptığından seçenekler çok kısıtlıydı. Eski yaptırdığım yerden daha uygun fiyat verdiler o yüzden doktorda buranın doktoru diye Yeditepe'yi seçtim.
Tüm bu sıkıntılı sürecin sonunda bir TSH tahlili yapılıp eğer sonuç 40'ten yüksekse nükleer tıp bölümünden randevu almam istendi. Maltepe'de tahlili 20 TL'ye yaptırdım, bunları aradım.
Eski tahlillerimi vs istediler, faksladım. İlacı temin ettiklerini söylediler, Çarşamba gelin dediler, sonra aradılar, Cuma'ya kaldı, ilacın gümrük işlemleri aksadı dediler.
Nükleer tıp'a randevu günü gittik. Doktor bana ELİNİ bile sürmedi, önceden faksladığım tahlillere bakıp "hımm uygun görünüyor" dedi. TG diye bir değere bugüne dek bakılmadığını, bunun çekim sonuçlarını değerlendirmede etken olduğunu söyleyip hazır bakılmışken TSH'ı Pazar günü yaptırdığımı için TSH'ı da tekrar yaptıralım bakalım dediler. Kan verdik, nükleer tıp'a gelip ilacı içirdiler ve hemen eve gitmemi, insanlarla temas etmeden pazartesi sabahı gelmemi istediler. Ben apar topar etrafa radyasyon bulaşmasın diye arabaya koştum. Derviş ödeme için orda kaldı. Benle konuştukları para 500 TL'ydi gelen fatura 926 TL!
Şok oldum ama geri dönüp tartışmadım çünkü radyasyon almıştım ve insanlara yakın olmamam gerekiyordu. Pazartesi çekime geldiğimde faturaya itiraz ettim. Çünkü
1- Doktor bana elini dahi sürmemesine rağmen, sadece tahlilleri inceleyip "hımm uygun görünüyor" dediği için muayene ücreti 130 TL
2- Diğer yerde 20 TL olan TSH'ı 68 TL'ye yaptılar
3- 500 TL dedikleri çekime de 640 TL fatura ettiler.

İlk 2 maddeyi "hastane fiyat politikamız bu şekilde" diye itirazımı kabul etmediler ama 3.madde için 140 TL iade ettiler.
Şimdi bunlar modern soyguncu değil de ne???

Hiç yorum yok: