13 Temmuz 2009 Pazartesi

Filmler,filmler,filmler

İdil doğduğundan beri şöyle bir ağız tadıyla film seyredemediğim için uzun süredir hevesim kırılmıştı. Ama geçen hafta cd'ciden aldığım filmlerle iştahım kabardı. Kimi filmi 5 gün 20'şer dakika sürelerle kesik kesik izleyim kendimi istediğim gibi veremesemde oldu işte! Bir sürü film izledim! İnsan oldum yeniden, sadece anne değil! Çok mutluyum!
İzlediklerime gelince,
1- Women- Kadınlar- Kadro müthiş. Annette Bening, Meg Ryan, Eva Mendes,Jada Pinket- Smith, konu güzel, kadın dostluğu, dayanışması, ana mevzu şu, en yakın arkadaşının kocasının onu aldattığını öğrenirsen bunu haber verir misin? Allah göstermesin! İki ucu şeyli şey!!
2- Pink Panther 2- Pembe Panter - Bence Steve Martin hiçte fena bir Müfettiş Clousse olmamış. Gerçi benim gibi yaşı yetenler Peter Sellers'in esamesini okutamadığını bilse de bu film kalabalık kadrosu ile de gayet eğlenceli. Hele özellikle flamenko dansı yaptığı sahnede dakikalarca güldüm. Tabii bir de meşhur "ammmmbööööögıııııııı" lafı beni her duyduğumda kopartıyor..
3- Angels and Demons - Melekler ve Şeytanlar - Ben Dan Brown'ın Da Vinci şifresini yutarak okudum ama Melekler ve Şeytanlar beni kitap olarak cezbetmemişti. Fakat filmini çok beğendim. Hız kesmeyen aksiyon, mekan Roma yaw, başka birşeye gerek mi var? Ama Tom Hanks olmamış bu profesör Langdon rolüne! Rüşvet mi verdi ne yaptı bilmem ama koskoca Hollywood'da bunu oynayacak adam mı yoktu da ona kaldı hala akıl sır erdiremiyorum.
4- Slumdog Millioner - Milyoner - Hakikaten güzel bir filmdi, sefalet sahnelerinde çoğu kez gözümü kapatacak kadar rahatsız olsam da (anne olduğumdan beri çocukların üzüldüğü filmleri bile seyredemiyorum) güzeldi. Çekimler, geri dönüşlerin ustaca kullanımı, hikaye süperdi de o kadar avrupai bir filmden sonra o sondaki dans sahnesi neydi be kardeşim? Zannedersin yönetmen hintli!
5- Knowing- Kehanet - Acaip güzel bir filmdi, konusu çok ilgi çekiciydi. Nicholas Cage sevmem ama bu filmdeki o donuk adam rolüne cuk oturmuştu. Benim onun en sevdiğim filmi Moonstuck- Ay Çarpması. Anlayın ne kadar sevmediğimi, aklımda kala kala çaylaklık döneminden bir filmi kalmış. Herşey iyi güzeldi de sonunu (bence) zuzaylılara bağlayınca ben sevmedim finali.. Yani böyle melekler olsaydı çok daha güzel olurdu bence..
6- Fireflies in the Garden - Bahçedeki Ateşböcekleri - Bu Çin'liler- daha doğrusu Amerikalı Çinliler güzel filmler yapıyorlar. Görüntüler eşsiz, müzikler şahane. Film konu olarak bayıcı olsa da, görüntüler ve müzik için katlanılır.

Sırada başka filmler var, kitapları ise sadece serviste gidip gelirken okuduğum için aklımda çokta yer eden bir kitap henüz olmadı. En son Robyn Young'un "Kardeşlik" diye Haçlı Seferleri ve Tapınak Şövalyeleri hakkında tarihi bir roman okudum, nerdeyse 600 sayfaydı ama akıcıydı. Kurgu güzeldi, tarihi romanları sevenler için okunabilir. Şu an ise Jean-Christophe Grange'nin "Şeytan Yemini"ni okuyorum. Bitince yazabilirim ama şimdilik çok akıcı ve heyecanlı olduğunu söyleyebilirim.

Hepinize iyi seyirler, iyi okumalar.

2 yorum:

benimkuzum dedi ki...

ne tuhaf değil mi? film seyredebilmek bile bir keyif oluyo ,
melekler ve şeytanlar harikaydı , kitabı okumamıştım ama çok beğendim filmi
kehanet'de güzeldi :)
bol filmli günler diliyorum sana fırsat buldukça tabi öptüm

aysencifci dedi ki...

Değil mi ama Figen? Bu cadılar bizi esir ettiler, gerçi gönüllü esiriz ama arada böyle kaçamaklarda gerek..
Öpüyoruz.

Bu gadget'ta bir hata oluştu