18 Mart 2009 Çarşamba

18 Mart Çanakkale Zaferi'miz Kutlu Olsun

18 MART1915 perşembe günü saat 10.30 da İngiltere
ve Fransanın 40'a yakın zırhlı ve ağır toplarla donanımlı
gemilerinden oluşan, dünyanın o zaman kadar gelmiş
geçmiş en büyük savaş armadası, 3 deniz tümeniyle
Çanakkale boğazını geçip İstanbul'u ele geçirmek,
Rusyanın Karadenizden yapacağı çıkarmayla, İstanbulda
buluşmak üzere hareket ettiler.Türk tabyalarının üzerine
ateş ve ölüm yağdırdılar.. Fakat ülkesini sonuna kadar
korumaya azimli Türk ordusunun topçusunu ve kahraman
denizcilerimizin döşedikleri mayınları geçemediler..
Gemilerinin yaklaşık üçte birini kaybeden İtilaf kuvvetleri
[koalisyon güçleri] akşam saat 18.30 da yenilmiş olarak
geri çekildiler..

Çanakkale'de yurdu kanları ve canları pahasına koruyan
atalarımızı bu büyük zaferin yıldönümünde minnet ve
saygıyla anıyoruz.. Ne mutlu onlardan miras aldığı yurt
sevgisiyle yürekleri dolu Türk gençliğine..

2 yorum:

Primarima dedi ki...

Aysenciğim bana mail adresin lazım yada hotmailin:)
Öpüyorum senı kocaman.Ayşekadının dibindeyim bende:)

aysencifci dedi ki...

Yazdım sana, sende yazdın bana. Gün kararlaştırdık, ne mutluyum ben! Gelmez bana şimdi Cuma!
Öptük seni ve Rima'yı (ne molozum ama):))))