19 Nisan 2010 Pazartesi

Ayıcıkları Soğutma Dersi





Evet evet, o meşhur ayıcıklar. Hani şu doğmadan önce çalıştığımız kurye şirketinden bana hediye gönderilen, ilk 8 ay yüzüne bakmadığı, sonraki aylarda-halen- olmadan uyumadığı, yeni biri ile tanışırken veya yeni bir yere giderken ille yanında taşıdığı, yıkanmasını hiç istemediği, sırf bu yüzden yalvar yakar aynı ayının 2.sini bulduğumuz, bir süre sonra 2.sini de fark edip artık 2 tanesiyle birden uyuduğu o sevgili ayıcıkları! Soğuk değiller! NEDENNNN!!!

2 gecedir bu yüzden ağlıyor. İlk gece camı açtım, ayıcıkları yanyana pencereye koydum, dışarda yağmur vardı, ayıcıkları bir yüzünü soğuttum, sonra çevirdim diğer yüzünü soğuttum. Bu sefer Zerra'cımın aldığı kuzusu Gülcan niye soğuk değil diye ağladı. Gülcan'ı da soğuttum. Dün gece banyo yaptırdığım için pencereyi açamayacağımızı, yoksa hasta olacağını anlattım ama kesmedi tabii. Bu durumda bizde ayıcıkları BUZDOLABINDA SOĞUTTUK! Buz gibi oldu, rahatladı ve uyudu..

Ne diyeyim? Annelik sözün bittiği yerde çözüm bulabilme sanatıdır.

Pekiii, yarım (evet evet, 1/2) tost ekmeği kaç dakikada yenir? 45! Evet, evet 45 dakikada! "Hadi kızım", "yut kuzum", "çiğne annecim", "bitti mi ağzındaki" soruları binlerrrce kez sorulunca hızlandı ve 45 dakikada yedi! Dün kahvaltıda istediği yumurtalı ekmeklerden sadece 1 dilimi yemesi 1 saat 53 dakika sürünce ve bu süre mutfak masasında tv seyrederken-bilgisayarda Disneyland videolarına bakarken ve odasında Cindrella filmi seyrederken şeklinde geze geze olunca annede şalter atmaz mı? ATAR!
Hep duyuyoruz "aç bırakın, aç olan yer"
Yer mi? HAYIR!
Tecrübeyle sabittir. 2 gün sadece su ve yarım (1/2) yumurta ile yaşamıştır ve "açım" demediği gibi, kapris yapıp önüne konan hiçbir şeyi de yememiştir!
Hani hep derler "Ay şekerim yabancılar küçücük çocukların önüne koyuyorlar yemeği, minicik çocuklar döke şaça yiyor. Bakıyorsun Türk'ler, annelerin elinde tabak çocukların peşinden koşuyor! Alıştırma meselesi" DEĞİL İŞTE!
Önüne tabak koysam, YEMİYOR! O tabak orda isterse 4 saat dursun, çocuk k.çının üstünde oturamadığından yemeğini oturarak yemiyor! Sende onun aç olduğunu bildiğinden sırf boğazından bir iki lokma yemek geçsin diye elinde tabak geziyorsun! Mama sandalyesine sadece 3 gün oturtabildiğimden, 4.gün tepsiyi tekmeleyerek kırıp, aşağı düşmeyi becerdiğinden "küçükken mama sandalyesine alıştırsaydın rahat ederdin"i de kabul edemeyeceğim ne yazık ki!
Sadece SABIR diliyorum kendime ve benim gibi iştahsız çocuğu olan annelere! Birine beddua edeceksen - ki etme daha iyi- "Allah sana iştahsız çocuk versin" de, o yeter!
İlle tombul çocuk takıntım yok, hatta hiç yok. Adam gibi OTURARAK 2 köfte bile yese razıyım ama olmuyor!
SABIIIIRRR SABBIIIIRRR YA SABBIIIIRRRRR!

3 yorum:

annesiningülü dedi ki...

boşver sen yemeği annesi niye soğuk değil bu ayıcıklar :)

tecrübeyle sabittire bizide ekle
uyguladık bizimkide yemedi, istemedi. aksi gibi acıktığında sadece patlamış mısır istiyor :)

tatlıhayat dedi ki...

Acaba,prensesim teyzesi gibi menapozamı girdi?

aysencifci dedi ki...

Bahar'cım son günlerde birşey deniyorum. Sofraya oturtuyorum biz yemek yerken, ona da tabak koyuyorum, ne istersin diye soruyorum, istediği normal birşeyse onu veriyorum, biraz bekleyip yedi yedi, yemedi kaldırıyorum ve 2.öğüne kadar birşey vermiyorum. 2.öğünde güzel yiyor. Tavsiye ederim. İçim yansa da en azından oturup yemek yiyor.
Abla, benim kızım anası gibi doğuştan menepozlu.